11 februari 2008

En helt vanlig söndag

Alla stickar som tokar och jag tittar mest på vad de gör för fina saker, inspirerad men handlingsförlamad. Men helt underbart att se alla saker som finns att göra.

Från det ena till det andra så satt jag och sydde igårkväll, men blev upplyst om Björklunds idiotiska förslag om att hämta skolkande skolbarn med polis och blev rejält upprörd och lämnade symaskinen.
Precis innan dottern kom hem idag slog jag mej återigen ner och skulle sy klart den lilla velour outfiten till systerns ofödda.
Strax bakom maskinen står datorn inbaxad i en garderob och där slog sej dottern ner och började spela dataspel online.
Jag tror jag stod ut att sitta brevid i dryga tio minuter sedan avkortades outfiten med en vass sax.... en mamma med dåligt tålamod eller vad är detta ?
Nja kanske inte riktigt eller det beror kanske på... tålamodet rann till skogs efter tio minuters örondräpande techno - disco från datorn.
Därefter travade en halvdöv mamma ut i köket och kokade gröt.

I morgon är en ny dag, kanske jag kommer ihåg att påminna dottern om att använda öronsnäckorna......

Inga kommentarer: