26 februari 2008

Man lär så länge man lever

Jag började med tvåändsstickade handledsvärmare, min tanke var att försöka göra lite volangaktigt av det röda men misslyckades, jag vet inte ens om det går att göra det med tvåändsstickat ?
Det ska iallafall repas upp, det får nog bli ett par vantar istället.
Hur som helst så är jag ju en "obstinat - läsa - mönster - blind" människa så jag får väl skylla mej själv.

Sockorna skulle väl egentligen stickas med 2½ men jag stickar så hårt så jag chansade på ett par grövre och det verkar funka.

Och så har jag på något mystiskt sätt lyckats tappa bort de små nålbundna prov stumparna, så nu gör jag nya. De flesta nålbundna vantarna har jag gett bort eller sålt så de kan jag inte heller ha som uppvisningsmaterial.
Jag vill passa på och säja att en lång nålbindningsnål är betydligt bättre än en kort, jag var skeptisk till en början, men jisses vilket bra grepp man får med den och handlederna som jag efter ett tag får ont i känns nästan inte av alls.

Inga kommentarer: