29 maj 2008

Tidig värme och sena paket

Sån värme och så mycket fästingar det är, söderläges termometern visade 38 grader i solen igår, det är tuff värme för oss som gillar hösten bäst.

I förrgår plockade jag bort 3 stycken från henne och igår 3 också, sen kom jag på att jag hade ett Fästinghalsband kvar fast för katter, lite litet till hunden men om jag förlängde det med biten som blev över från lilla Celeste så passade det gott och väl. Det är ju iaf likadana halsband till hund som katt, så nu gör vi ett försök och ser om det fungerar.
Jag pratade med grannen som också använder fästinghalsband till sin katt och hon berättade att katten hade haft en fästing precis under halsbandet häromdagen, så det kanske inte fungerar så jättebra.
Värt att prova ändå.

Jag undrar om posten slarvat bort mitt 3:e och sista hemlispaket, för det kommer inget och min hemlis skickade mail och frågade om jag inte fått det än, känns himla trist om det är så, men det kanske kommer, posten kan ju vara väldigt sen också.

Jag väntar också med nervös spänning på att höra om paketet jag skickat kommit fram, hoppas på det även om det blev lite pinsamt eftersom jag skickat med ett par home made grejer. Det är ju ändå skillnad på att ge bort grejer eller om man står på marknad och säljer, då är det ju ändå den egna smaken och lusten som införskaffar grejerna.

1 kommentar:

Sillen stickar sa...

TUSEN MILJONERS TACK! för de jättefina sakerna du skickat till mig. Jag känner mig helt rörd vad mkt arbete du lagt ner på dem. Jag har använt de nålbundna halvvantarna ikväll och väskan kommer jag snart använda å garnet måste jag ge lite surftid-så jag hittar ett fint mönster.
Du har varit en strålande hemlig vän! Tack igen och nervös behöver du inte vara längre
hälsningar f Cilla
ps. ska självklart visa dem på min blogg så fort tillfälle ges ds.