13 juni 2008

Andra bullar

Nu är de äntligen på bild de lustiga halvvantarna som nästan går ända upp till armbågarna. Det är visserligen dottern som fick vara handmodell men hon är ju nästan lika stor som mej.

Jag improviserade efter lust och tycke när de gjordes och det som ska föreställa en ros ser mest ut som en röd kanelbulle.

Nu har jag börjat nålbinda vantar, om jag bestämmer mej för att vara med på Hantverkets dag, som är i augusti. Kan ju vara bra att ha lite klart tills dess isåfall.

Och här är Kauni vantarna jag gjorde för ett tag sedan, som tillslut hamnade i tvättmaskinen för valkning - som jag blev väldigt besviken på, trodde absolut att de skulle tova ihop sej ordentligt men icke. Antingen kör jag dom en gång till i maskin eller så gör jag det för hand - såsmåningom.
Färgerna kommer inte heller till sin rätt på bilden men så kan det bli när man har en skruttkamera.

2 kommentarer:

Dödergök sa...

Men vilka roliga vantar du stickat, jag gillar både halvvantarna och de roliga blå vantarna. Kanelbullsrosor är de bästa rosorna.

Tvärslå sa...

Tack tack.