04 juli 2008

Ensam och virrig

Dottern åkte vid lunchtid idag och jag har virrat omkring som en yr höna.

Jag lugnade inte ner mej förrns jag vid 21 - tiden kom på att jag kanske skulle äta något, jag hade bara ätit frukost så jag gjorde en stor gryta med min Indiska linsgryta - kryddrikt och murrig.
Borde nog ha tagit ett kort på hur det ser ut... sonen tycker det ser ut som.... ja något som inte ska vara i närheten av en gryta och det tog lång tid innan han vågade smaka.
Från början skulle det vara en soppa men jag kokade linserna så länge att det blev en gryta första gången, numera har jag tjockt med linser i.
Mycket gott om jag får säja det själv.

Ja, jag klippte grannen men därefter har jag inte haft ro att göra något, jag försökte nålbinda men slet av garnet hela tiden så jag fick lägga det åt sidan.

Men i morgon kanske jag kan andas lugnt och tänka igen.
Det är jobbigt att nästan aldrig vara barnledig och när man väl är det så vill man inte vara det heller.

Inga kommentarer: