21 juli 2008

Paj

Paj kan ha olika betydelser.
Ryggen pajade när jag plockade hallon för att göra en hallonpaj idag. Drygade ut med äpplen eftersom jag inte visste om jag skulle kunna ta mej hem med hund, dotter och Tiger.

Jag hade hoppats på att ryggen lite snabbt skulle återställas efter hallonpaj med vaniljsås och starkt kaffe, men icke. Däremot brände jag läppen på kaffet och diskbråcket verkar återigen vara ett faktum.
I förrgår i lilla affären i andra bostadsområdet, fick jag syn på en lustig frukt.
Den presenterades som Papegojfrukt men ser precis ut som en tillplattad Persika, jag har inte smakat på den än men jag ska, i morgon - idag är magen full av paj.
Jag köpte den för jag måste se hur kärnan ser ut, kanske kan man plantera den precis som Mangokärnan som nu är en jättefin liten planta.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du smakat den där papegojfrukten? Jag har hört att den är jättegod... Och min rygg är inte mycket värd den heller... Fast jag har inget diskbrock, bara två diskar som är nedslitna i ryggslutet, och en kilformad disk i bröstryggen... Det gör fruktansvärt ont ibland..

Tvärslå sa...

Papegojfrukten var nog en Persika, smaken var den samma fast i en mindre frukt.

Jag ska nog inte gnälla över min rygg - jag hör att det finns de som har det värre, det lät inge skoj alls med din rygg,Peter.