24 november 2008

De senaste dagarna

Om man nåltovar eller torrtovar som jag också hört det kallats så kanske man använder en disksvamp och jobbar på.
De blir nedslitna väldigt fort så jag kan rekomendera ett knäskydd från tex Fristad som har arbetskläder och även knäskydd i nåt slags gummimaterial.
De är suveräna att jobba på och håller en evighet.

Eftersom det inte längre är fullt lika akut att få den nålbundna tröjan klar så har jag bestämt mej för att vara med på julmarknaden ... fast jag inte fick med mej lilla sis som jag hade önskat.
En vecka har jag på mej att få ihop lite saker så det kommer inte bli vidare proppfullt på mitt bord, men hellre lite lagomt än proppat så inget syns. Jag vill ju så gärna stå där också, det är en känsla utan dess like - vare sej man sälje bra eller ej.


Ett par vantar har jag påbörjat, enkla och rätt grabbiga är tanken att de ska bli.
Jag kunde liksom inte låta bli.
Särskillt inte efter att ha fått tag på tio härvor ullgarn på Myrorna för en hundring sumasumarum. Lite rivigt garn men helt okej (dvs inte om dottern får bestämma alltså)
Härvorna fick ligga i frysen ett par dygn och det var inte alls meningen att jag skulle röra dom men va fasen...det var svårt att låta bli, för svårt.

En glad sak som hände igår var att dotterns farmor ringde mitt i deras flytt och frågade om jag ville ha hennes spinnrock - som var komplett, det om något kan man bli glad för.
Så vill någon ha en spinnrock utan "spolvinge" så är det bara att hojta till och komma och hämta för jag har inte lyckats hitta någon som har lust att fixa den så den åker ut inom kort.

Tunga tankar hänger också på men det skippar jag, men det ligger som ett lock på en storkokande gryta.

Inga kommentarer: