23 december 2008

Nästan som de sju små dvärgarna ...

Alla vantarna är nu inslagna och hämtade av karln som som åkt sin kos, men som eventuellt återkommer. (Jag verkar vara lättövertalad nu...men så kan det gå)
Jag försökte mej på en passande tumvante till "The mess man", dottern fick vara modell innan vanten slogs in, bilden är hemskt suddig men väl synlig vad som menas med "The mess man" .


Tripp trapp trull liksom.

Handskrället har varit hos doktorn, rättare sagt två doktorer.
Tummen och handleden skall vara stilla sa doktorn annars kunde gips vara ett alternativ,sa doktorn.... Cortisontabletter blev det och bandage skulle gärna sitta på.
Ja, herr och fru doktor, hur gör man då när man är högerhänt ?
- Låter bli allt slags handarbete kanske, tvi vale.
Nu vill jag göra ett par vantar till mej och ett par till dottern, sonen har fått flera par nålbundna vantar så han blir utan stickade och jag måste göra klart tofflorna jag påbörjat annars fryser fötterna ihjäl.



1 kommentar:

Anonym sa...

Skrattar högt åt vantarna till the messman!
Fasicken, vad du är haj på handarbeten.Tro jag det att det blir avårt med vila som dottore säger, men plz var försiktig.
Mailar bilder på vår fina julängel som hängde så vackert i lampan över köksbordet och "välsignade" vår julmiddag.
God fortsättning!