18 januari 2009

Söndagsfunderingar

Var hittar man någon som kan göra spolar till en gammal spinnrock ?


Bland mina gamla spolar hittade jag en som nästan passade, jag täljde lite på den så nu funkar den men jag skulle vilja ha ett par till, två spolar är inte mycket att komma med när man vill göra flertrådigt garn.
Funderade på om jag skulle kunna göra ett par själv men har inte kommit på hur än.

Det blev ett litet broderi idag, det borde inte visas eftersom det är en liten present och personen som ska få den tar sej en titt här då och då, men jag är inte särskillt hemlig av mej jag.

Tänkte jag skulle visa vad jag nålbinder tröjan efter. Ser väl verkligen proffsigt ut va ?
Nej, inte särskillt men jag har fått flera olika mått att gå efter och en ribbad jumper som inte alls stämde efter något av måtten så detta är vad jag kommit fram till efter att ha jämkat ihop all info om karlns storlek.
Jag har funderat på om jag kanske inte skulle göra tröjan efter det här, utan kanske det blir bättre om det blir ett mera runt ok, men funderar på om den liksom blir stel då.

Drygt en halv bytesvante är kvar att göra nu.

4 kommentarer:

malinmys sa...

Du är så himlans duktig! Blir så glad av dina saker!! Du är allt en liten färgtjusare du med! ;-)

Tvärslå sa...

mm - hm... ;)

malinmys sa...

Men du! Det är ju snart söndag igen! Berätta vad du GÖR! Saknar dig!!

Anonym sa...

Menar du att du ska nålbinda en tröja?! hjälp. Jag ligger i startgroparna för ett par vantar men jag hittar inte mina nålar. Ditt broderi är helt underbart! Tack för titten på min blog :o)
Annapuh