02 mars 2009

Så lätt lurad man kan vara

Ikväll har jag test spunnit Samojed hår, och det gick riktigt bra, mycket bättre på nya sländan än på gamla träsländan.
Jag gillar Spindolyn väldigt mycket.
Men jag funderar på om jag inte ska skölja upp det när jag stickat klart istället för att göra det när garnet blivit tvinnat, jag tror det är säkrast.
Håret är ju inte längre än kanske 4 cm och är ju inte heller fett.

Under förmiddagen kunde man tro att det var vår.
Både påskliljorna och tulpanerna har tagit sej upp rätt bra men sedan kom snön.
Sådär 5 cm har det kommit, nu lär väl blomstren klara sej och fint är det med snön men jag ser fram emot att packa en korg och ta med hunden och sätta mej i parken och nålbinda.
Känner jag vädret rätt så kanske det inte dröjer allt för länge trots allt.


Lökarna är satta in efter huset på södersidan, en bit längre ut ligger det snö, och med den nya snön som kom så är det inte direkt bart någonstans.







Inga kommentarer: