19 maj 2009

Tillslut så - bilder på den nålbundna tröjan

Med tanke på vilket jobb det varit så borde jag nog gå över till grannen och be att få låna deras superkamera, eller iaf få hjälp med fotograferingen.
Här är den iallafall, den stora utmaningen - tröjan. (Bilderna är klickbara)







Jag är verkligen ingen värsting på broderi men det var svårt med silvrig broderitråd som mest av allt ville gömma sej inuti yllegarnet.
Så det fick bli som det blev.
Själv tror jag det hade blivit mycket bättre broderat med ett yllegarn, men det var såhär beställaren ville ha det då fick det bli så.




15 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!!!!!! jag är så oerhört imponerad av ditt tålamod! Hoppas du tar riktigt bra betalt för detta gedigna arbete! Jätte jättesnygg blev den iaf!

kramiz o grattis :)från Maja

Raija sa...

Vad fin,verkligen bra jobbat :-)

malinmys sa...

PRECIS så snyggt som jag trodde! Hoppas du fotar den med mannen i också, skulle va kul att se den på!!

Fru P sa...

Grattis!! Vilket arbete det måste varit! Det verkar ju skitpillrigt att nålbinda, och så en hel tröja! Till en karl!! Jag håller med föregående talare....

Annapuh sa...

Jättefin. Den kan han ha resten av livet. Vad duktig du är. Broderierna tycker jag passar tröjan väldigt bra.

Tvärslå sa...

Tack tack.
Det känns skönt att det funkade.

miaring sa...

Vilket jobb! fantastiskt vacker tröja

Agata sa...

Vilken fantastiskt fin tröja!

Annika Odelstav sa...

Men vilket jobb! Imponerad!

Kristina sa...

Det är inte ofta man ser nålbundna tröjor, så det var roligt att se!

Eva i Halmstad sa...

Grattis ett mästerverk som säkert har tagit lång tid att färdigställa.
Ha en go helg.
Eva.

Pernilla sa...

Jag har bara provat på nålbindning lite grann. Vilken utmaning att göra en tröja.

Tvärslå sa...

Tack allihopa, otroligt skönt att den är klar.
Jag hoppas bara han som ska ha den blir nöjd och att den passar.

Assi sa...

Vilket jobb!! Jätte vacker.
Assi

Lena sa...

så himla fin vilket jobb.

mvh Lena,