05 juni 2009

Jag undrar jag...

Jag trodde först det var något fel på datorn på något sätt eftersom jag ser en tom ruta där mitt flickr album ska vara, men lilla sis upplyste mej om att så var inte fallet.
Något är fel, kanske måste det uppdateras på något sätt, jag får kolla av det där.

Igårkväll när jag satt framför sovrumsfönstret där jag har symaskinen och en himla massa sygrejer så small det till i rutan och vad skådade mitt öga - jo ett par ungar på andra sidan om det trasiga fönstret.
Det var en himla tur att det bara var ytterrutan som gick så jag slapp få glas överallt.
Så idag har jag sysslat halva dagen och hela kvällen med att flytta om möbler.
Jodå det hade räckt att få bort sy"hörnan" för att glasmästarna ska kunna fixa rutan men jag hade kommit på att det nog var bättre att ha sy"hörnan" i rummet istället.
Sagt som gjort, hylla nr 1 skulle bort - ja in i klädkammarn för att göra lite nytta i kaoset som råder där. Sen skulle hylla nr 2 flyttad dit hylla nr 1 tidigare stått och syhörnan dit hylla nr 2 stått.
En enkel match.
Nix.
Tusentals grejer skulle flyttas.
Tyger, pärlor, garn, alla böcker, alla filmer ja det är omöjligt att räkna upp allt kaotiskt som låg överallt.
Och i ärlighetens namn ska jag säja att en del fortfarande ligger kvar - jag orkade inte ta reda på allt.
I morgon är en ny dag då tar jag tag i resten.
Det trista är bara att jag inte fick något sytt alls idag och tiden är rätt knapp nu.

Men jag har hört att allt går om man vill .

2 kommentarer:

MiA sa...

Nej, vad trist!! Det är så jobbigt med onödigheter som tar ens tid när man är på kreativt humör och vill pyssla.

Peter sa...

Det var ju tråkigt och som sagt onödigt, men nu fick du ju syhörnan flyttad i alla fall :) Jag ska se vad jag kan göra, angående att lägga upp en finfin bild :) Ha det bra!