25 juli 2009

Smultron,tumlösa vantar och knivskadan

















Nåltovade smultron på strå som är en lintråd egentligen.
Jag har sett liknande förut men när jag gjort de här tyckte jag inte alls det ser ut som smultron.
Dottern tyckte att det såg ut som jordgubbar så kanske är smultronen för stora.
Fast jag ville ju att de skulle synas så de får duga.
I våras fick jag en beställning på ett gäng vantar, hälften nålbundna och hälften stickade.
Tre par nålbundna är klara ja förutom att de är tumlösa och inte broderade än men det är på gång.

Härom dagen skar jag mej på min vassaste storkniv, och jag tyckte just då när det blödde rättså rejält att det var större än vad det egentligen var.
Jag borde väl vara utan plåster så det hålls torrt och får läka men jag fastnar i allt och det svider och blöder så plåster får sitta på.



1 kommentar:

MiA sa...

alegAjajaj.. det ser ut att göra ont!
Supersöta smultron - trodde de var riktiga vid första anblicken :)