12 november 2009

Kaos och vantar

Det blir totalkaos när jag ska försöka krympa ner bilder och lägga in flera här vareviga gång.
Det får kvitta.
Det finns ett par vantar till som är färdiga och ska resa bort men jag jobbade till kvällen så bilderna jag tog ikväll i lampljus blev inge bra.
Och då särskillt inte på sista paret, kanske för att de är mörkröda ?
Eller så beror kaoset på att jag antingen fick en liten stroke i fredags eller som jag då tror att jag gjorde - förgiftade mej själv.
I fredags tappade jag talet, språket och kordinationen, ja det var väldigt väldigt otäckt.
Hela helgen mådde jag väldigt illa och hade vissa balansproblem, först igår började jag känna mej normal. Fast jag tror ju att jag kom på vad det handlade om i måndags efter att ha mått uselt hela helgen.
Sko spray, impregnering alltså. Säjer såhär dotterns stövlar, en helt ny flaska spray, ett stängt badrum och så en virrig mamma som inte tänkte på annat än att djuren inte skulle behöva inandas eländet och att stövlarna bannemej skulle spayas ordentligt.
Visst har jag förgiftat mej själv ? Inandning av medlet i dryga tio minuter dessutom....
Hur som haver här kommer vantarna huller som buller.




























6 kommentarer:

Det växer sa...

Vad läskigt. Men jag hoppas du mår bättre nu. Impregneringssprej är otäcka grejer, jag tycker man blir yr även när man sprejar skorna utomhus.
Jättefina vantar var det i alla fall.

malinmys sa...

SHIT!!! SÅÅÅ snygga dom blev!!!! Bara ÄÄÄLSKAR de med pippisarna på! :o)

Och du, kära sis, hade jag bott närmre, eller iaf VETAT vad illa däran du varit, så hade jag kört dig till en... doktor? Japp! Det hade varit mitt 1:a handsval. Vill du vara så vänlig att gå UT nästa gång du ska spraya!?!

MiA sa...

OJ! Vilka vackra vantar!!

Tvärslå sa...

TokTova - Tack :)
Jo jag brukar spraya utomhus om o när jag sprayar men det var mitt i natten och kallt - men MYCKET dumt gjort.
Jag känner fortfarande av efterdyningar i huvudet.
Malinmys - Thanks sis :)
Jag uppskattar dina ord men klarar mej som vanligt själv ;) (iaf ett tag till )
MiA - Tackar va snällt :)

Margrethe sa...

WOW så mange flotte vanter!!
Utorlig vakre!

Ruuthie sa...

Underbara vantar, fågeln gör sig mycket bra!! Jag kommer definitivt att hålla koll på din blogg!!