19 december 2009

What´s up ?

Det blev ett par oranga nålbundna vantar med grått uppe vid handleden men har jag någon bild på dom ? Nej det åkte till Ängelsberg i torsdags utan att ha blivit fotograferade.
Egentligen ville jag verkligen ha dom själv för jisses va förtjust jag blev i den färgen, men vantarna ville annat och sa adjö och drog med en ny ägare.
Jag hoppas de blir lika omtyckta där som av mej.

Just nu stickar jag julklapps socks till karln. Kass på att läsa mönster så stickas de på ögonmått och test, jag gjorde ju en socka för några dagar sedan som blev enorm så den repades upp.

Garnet är Old mill och är mellerat, från Garn & Väv Mix i Byn - står det på etiketten och finns i Fellingsbro.
Jag måste komma över mer garn från det stället för jag gillar garnet som sjutton.
Socka nr två är på gång på stickorna.
Men just nu ska jag ta och göra en vimpel, en lång rackare på 5 m är beställd.
En sak som är helt otrolig är att jag vann ännu en tävling, hos Toktova som lottade ut tovade hjärtan.
Inte trodde jag att jag skulle ha sån tur att jag skulle vinna två tävlingar och få egna julkappar :)

Inga kommentarer: