22 januari 2010

Stel och trist, men skam den som ger sej

Senaste tiden har jag inte fått värst mycket gjort, händerna är kalla och stela men jag försöker värma upp dom med vetevärmare både i butiken och hemma.

Några handledsvärmare / pulsvärmare har det iallafall blivit.
Dragspelsvarianten är stickade i garnet Kauni, det entrådiga men jag använde dubbelt garn.
De andra två är stickade i M&K eko garn, det rosa är babyeko dubbel garn.
Jag gillar det verkligen och funderar på att köpa flera nystan särskillt nu när det var rea i lokala butiken men babygarnet finns ej i naturfärger vilket jag saknar.
Jag skulle vilja sticka i enkelt babyeko eftersom det blir rätt tjockt med dubbelt - men härligt.






Nålbindningen har jag fått lagt åt sidan trist nog för det krävs bra handgrepp för nålen.
Men jag håller på med ett par vantar även om det går långsamt för tillfället.
Jag ska sätta mej vid symaskinen i helgen och se om det kan bli något av lite funderingar.
Vidare så tog jag mej i kragen och har äntligen varit iväg på röntgen som jag dragit ut på länge.

1 kommentar:

Fru P sa...

Fina, jag gillar nr 2 bäst. Just nu går det skitsakta att få nåt färdigt för mig.