20 april 2010

Dax att göra något jag absolut inte vet

Till och från sista tiden har jag virkat lite mormorsrutor och håller nu på och fäster trådar och nu funderar jag på nästa steg - hur sjuttsingen ska jag få ihop dom snyggt ?
Jag vet inte om jag ska sy ihop dom eller virka ihop dom eller hur jag ska göra, jag behöver tips och hemskt gärna med bilder som visar exakt hur jag ska göra.
Till saken hör att rutorna är enfärgade och har alltså inte en och samma avslutningsfärg på yttersta rutan.
Som märkes är jag totalnovis men skulle vilja få det snyggt.
Alla tips är välkomna.

4 kommentarer:

Mammalito sa...

Kolla ia nyckelpigas blogg... hon tipsade lite här om dagen. Annars sök på youtube... en outsinlig källa till kunskap (och en hel del dårskap!!!). Men de har mycket bra om virkning!!!

MiA sa...

Tänkte också tipsa om Ia's inlägg häromdagen :)

Angélique Morgonöga sa...

Hej. Jag virkade ihop med en neutral färg som i sig kan varieras. Det kändes enklast,då jag inte var hundra på hur det skulle bli till slut,enklast att repa upp vid ändring. Dock gjorde jag mina små, endast 3 varv. Idag skulle jag ramat in dem med samma neutrala färg för ännu bättre resultat. Jag har gammal bild på min blogg http://morgonoga.blogspot.com/2008/01/nystart-av-utbrnd.html

Else´s Bod sa...

Tyckte mig se att du lagt en kommentar.... men när jag skulle godkänna den så försvann den..... hmm.. hann ju inte ens läsa... grr