01 maj 2010

Lite av vad som gjorts senaste tiden

Jag har varit väldigt dålig på att blogga sista tiden men jag skyller på att jag inte haft lust och att datorn mer eller mindre levat sitt egna lilla liv har ju inte direkt fått mej att få mera lust.
Men här kommer iallafall en del av vad som gjorts sista tiden.

Ett gäng trädgårdsskyltar på tork fick senare var sin pinne så man kan sticka ner dom i jorden.

Lilla söta stegen är under arbete, den tar längre tid än jag trodde för det är inte det lättaste att måla och få det snyggt på trånga platser ini liksom.
Jag satsar på att få den klar under kommande vecka.

Ett gammalt fönster fick ny färg, hönsnät och prickiga klädnypor och förvandlades till en anslagstavla och hann knappt bli klart innan det försvann ut ur butiken.
Fler fönster skulle jag vilja ha och göra iordning.

En klädnypepåse minns jag att min gammelfarmor hade när jag var liten, kanske var den i något blommigt tyg men jag har gjort den i vitt linnetyg med en gammal spets på.

I det närmsta slut.

Mormorsrutorna har fått en virkad kant i svart runt sej.

För hur jag än virkade eller sydde så blev det inte snyggt när jag satte ihop dom när rutans färg inte var den samma som garnet jag satte ihop dom med.

Kruxet är att jag hade svart 2 trådigt Kauni runt dom och nu är det slut och såvitt jag vet så är Kauni ett garn som inte finns här i butikerna utan jag måste beställa vilket inte var vad jag tänkte, så om någon skulle ha lite svart Kauni som jag skulle kunna få köpa så skulle jag vara väldigt glad.

Jag har påbörjat nålbindningen lite igen men det finns så himla mycket mer som är roligt att testa så jag har svårt att låta bli.

Och så har jag funderat över sånna där gamla veptexter som förr satt broderade på folks väggar, själva texterna kunde vara så fina ibland men nu är minnet så kort och inte har jag lyckats hitta några på nätet heller, tips tar jag hemskt gärna emot ifall någon kan minnas bättre än mej.









3 kommentarer:

mammalito sa...

Du har en utmärkelse att hämta hos mig... =)

Det växer sa...

"Mor lilla mor vem är väl som du" är en gammal veptext. Kanske var det något mer också, typ en slutkläm?

Tvärslå sa...

mammalito - tack, ska ta itu med den snart.
Tok Tova - ja den kom jag faktiskt på - mor lilla mor vem är väl som du ingen i hela världen.