29 juli 2010

En liten bit av min längtan

Jag tror jag längtar efter hösten med färg och vindar.

Det blir gröna vantar, starkt gröna vantar dessutom.

Igår efter jobbet ruschade jag iväg för att köpa garn, men garnbutiken med damen som sällan är glad hade hunnit stänga.
Klockan 17.00 en vanlig vardag.
Men i morse innan jobbet hann jag dit, inrusandes ryckte jag till mej lite Lovikka och en härva 4 trådig Gästrike som jag har ett halvt par nålbundna av.
Jag gillar Gästrike väldigt mycket, jag kan inte riktigt säja vad det är men det känns liksom levande på ett sätt som jag gillar.
Väl hemma nu ikväll kollade jag mycket noga efter posten - som för en gångs skull lämnat min brevlåda tom, jag väntar nämligen ivrigt på ett paket.
Men jag har hört att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.


2 kommentarer:

MiA sa...

Fantastisk grön färg! Jag är väldigt förtjust i såna varma lime-toner :))

Paketet är postat i förrgår. Hoppas det kommer fram idag!

Ha det gott!
MiA

Det växer sa...

Fint fint fint! Och väldigt vacker färg.