16 augusti 2010

En fransk vingård ?

Dottern och jag tog tåget och åkte hem till några vänner som bor i huvudstaden och stannade i ett par dagar.
Det var mycket trevligt och man skulle nästan kunna ha trott att jag befunnit mej på en tjusig vingård, men så var det inte utan druvorna växer ovan deras altan.
Oerhört fascinerande och väldigt skönt att sitta där.
Ett Gröna Lund besök blev det också, 7 timmar där har inte gjort min kropp yngre precis och igår var jag bara tvungen att åka till Wadköping på Hantverkets dag.
Inte i år heller hade jag bokat bord, jag har inte hunnit med vilket kändes lite trist för i år fanns det mera variation bland hantverken vilket var väldigt kul.

Ett par ljusgrå nålbundna vantar färdiga, faktiskt innan vi åkte och under resan gjorde jag klart ett par rejält färgstarkt rosa och svarta vantar som ska få lite broderi sen är de också färdiga.
Bild kommer senare.
Jag köpte lite garn på marknaden och lite i Stockholm, jag måste säja att det vore underbart om utbudet i garnbutikerna kunde vara lite större än det är här i staden för det är rätt mysigt att känna på det och köpa det direkt.
Inga bilder från Wadköping kommer visas, MEN jag såg några bloggare som jag kände igen, jag gav mej inte till känna men det var kul att tjyvkika på er :)
Nu är jag sliten som en riktigt gammal gumma efter dessa dagar plus en arbetsdag så inget handarbete av något slag orkas med ikväll.


Inga kommentarer: