05 september 2010

Lördagen jag bara hann med viktiga saker

Vilken dag.
Trött och sliten efter städning, hundpromenader, handlande via cykel, bakande och en dotter som haltar.
Tanken var att jag skulle hinna spinna lite eller kanske sy mej en tunika eller iallafall nålbinda klart tummarna på ett par vantar.
Men nix, orken fanns inte när jag väl satte mej i soffan.

Lite billig men god likör vid med barnsliga namnet Baja Päron i ett litet glas med guldkant tog jag mej sen blev jag mest sittandes stirrande på tv:n. Trötter.
Undrar varför jag nästan aldrig bakar längre ?
Det blev visserligen ett litet problem när jag skulle förbacka kokosrutorna och sirapskakorna eftersom jag inte kunde hitta några burkar med lock, men inte kan det vara därför jag slutat baka ?
Det var nära att jag gick och ringde på hos grannen och bjussade bort hälften av fikat för att lösa förpackningsproblemet.
I morgon ska jag baka lite mera sen ska jag göra lite sånt som jag vill göra, bara just därför.



Inga kommentarer: