18 september 2010

Nejmen grönt igen ?

Ja det blev grönt igen, jag kunde inte låta bli.
Jag slängde i minismå slattar paprikarött merino .

När jag skulle köpa merinoullen var jag lite orolig över att det skulle komma från Australiska mulesing får men så var det inte.
Den här ullen ska komma från Sydafrika där jag inte ens visste att det fanns får och de sysslar inte med mulesing där.
Någon som vet något om får i Sydafrika ?

Jag har inte vägt garnet men det är som mest vad som får plats på en spole till min gamla spinnrock, strax under 1 hg tippar jag på.
Tänk idag har jag inte nålbundit något alls, däremot håller jag på att brodera halvvantarna som jag ska ge till damen med reumatiska händer som inte klarade gå kursen.
Hinner jag ska jag gå över med dom i morgon till henne, och hjälp med dottern cykel ska jag också få i morgon, däcket är så skevt att jag inte vågar låta henne ta cykeln till skolan.

Inga kommentarer: