09 september 2010

Oh lala färger

Påväg från jobbet till polisstationen med ett upphittat pass igår, höll jag nästan på att ramla av cykeln för på Järntorget i staden stod försäljare från lite olika ställen i världen.

Jag har då aldrig i mitt liv sett ett vackrare och färggrannare tvålstånd i hela mitt liv.
Inte en endaste tvål orkade jag köpa, jag var helt knockad efter ett par intensiva dagar med födelsedagskalas för dottern och jobbande.

Jag har varit väldigt sugen på att börja spinna garn igen för det är så kul och visst ett par små härvor har det blivit av lite ull som funnits hemma men så kom jag över Merinoull i kulörta färger som jag inte kunde motstå att köpa.

Ganska ojämt men det ger effekter och ge mej lite tid vid spinnrocken så går det tids nog förlorat.
Den svarta ullen är vanlig svensk fårull. Ca 1 hg.
Men jag inser att jag nog tyvärr kommer vara tvungen att införskaffa en ny spinnrock för spolarna drar väldigt olika, den ena nära nog inte alls.
Såg också mailet från Stickamera att jag nu har fått min "Hemlis 7" - vän tilldelad, så jag ska börja följa hennes blogg och se vad jag kan hitta på att skicka.



Inga kommentarer: