01 september 2010

Tre dagar och tre hårda saker

Påbörjade borttagning av färg på en fönsterram i måndags, jisses vilken tid det tog, fast det gick tillslut.
Idag onsdag har fönstret fått ny färg och ny sliten yta och hönsnät där de forna rutorna satt, ja det vill säja de två som fanns kvar var ju inte ens hela.
I bakgrunden syns lite av Vickevira´s vackra saker som finns i butiken.

Fönstret är ganska högt, ca 140 cm, riktigt så höga minns jag inte att de brukade vara.
Tanken är att man ska kunna använda det som en anslagstavla.
Jag satte 2 upphängningsanordningar på långsidan för jag tror det skulle vara rätt snyggt med kanske ett par foton däri medans det hänger uppe liggandes, men det gör man ju såklart som man vill.

De två stolarna jag släpade runt på i folkmassorna på stan medans herr kunglighet och familj gjorde sej hemmastadda här i stadens slott är också utställda i butiken.

Hemma tänkte jag spinna lite men mina kardor, ja de glömde jag i butiken igen.
Nålbindning går det segare med för handlederna ja de orkar inte med riktigt.

Inga kommentarer: