08 november 2010

Koncentration är nödvändigt

Jag tycker att torkad frukt är väldigt vackert så jag ville prova det själv för visst känns det onödigt att gå och köpa när man kan göra det enkelt och snabbt själv - trodde jag.
Att torka apelsiner tar betydligt längre tid än jag trodde.
Jag skar 4 - 5 mm skivor och la dom på papper och plåt i ugnen på 100 grader med luckan lite öppet i ca 5 timmar, därefter har de fått legat framme i rumstemp i ett par dagar och vissa skivor är fortfarande lite mjuka.

I helgen har man kunnat se in genom fönstret på Elses bod och sett ett kaos.
Jag tror det var i veckan som var som vi beslutade att snygga till butiken.
För det första så är byggnadsställningen på huset mittemot nedtagen så det byggdammet som gubbsen där ställt till med slipper vi nu och det har verkligen dammat.
Och så är ju julen i antågande och vi vill göra butiken lite roligare.
Bilden nedan är tagen mitt i röran när vi höll på som mest, ta en titt på Lisas blogg så får ni se hur det blev när allt blev klart.

Så vill jag visa en bild på dotterns katt Celeste som kröp upp på min axel när jag lagt mej för att sova.
Jag är glad att det inte var min katt Tiger som la sej där för han är en tungviktare.

Det är mycket jag skulle vilja göra nu, jag är väldigt inspirerad.
Så pass mycket att det mest snurrar av olika projekt och jag försöker koncentrera mej på jul och låta annat stå tillbaka för man hinner inte allt man vill trist nog.
Jag och mina systrar Malinmys och Maja skriver en eller rättare sagt tre Systerböcker som vi ska bytas av med så de stackarna får alla mina funderingar och ideér som jag håller inne med, en kul ide´som vi inte kunde låta bli.

Inga kommentarer: