23 februari 2011

Målat, virkat och stickat

Dagarna går och livet med det, plötsligt har lillaman blivit stor och jag ska bli farmor.
Tycker ju själv att jag inte är så gammal men lilleman är 23 och jag 20 år äldre så det är väl dax och jag tycker det ska bli väldigt roligt.

På jobbet har jag målat ett par sängbord i ek, tunga som skrutt men rätt schyssta i modellen.

Och eftersom jag ska bli farmor så blev jag så sugen på att göra en bäjbifilt i Vickevira garn som vi är återförsäljare av, det är jättefina bomullsgarner.

Så skulle det ju bli ett par ridvantar till systerdottern, lite försenad i stickandet blev jag i all farmorsuppståndelse men de är pågång och det går snabbt att sticka i Eskimo så snart är de färdiga.
De tvåändsstickade vantarna till mej får vänta ett tag.

2 kommentarer:

Annapuh sa...

Grattis! Vad roligt att bli farmor även om du är näst intill pur-ung! :)

//Annapuh

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad häftigt, Grattis!
Fick ditt sms igår när jag satt i bilen hade precis missat att svänga av vid byggmax och åkt upp till rodellen vid Plantagenn för att snabbt hinna köra tillbaka innan 18 ;o)
Ha en riktigt fin helg!
Kram/Lena