05 februari 2011

Några bilder från veckan som gått

Jag kom över ett fint gammalt bord för någon vecka sedan som jag funderade på att måla svart men som blev vitt, det blev färdigt i torsdags och finns på jobbet - Elses bod.
Ett rätt stort fönster ca stl 150 * 50 cm blev också klart, denna gång utan nät men jag missade att fota det såklart.

Jag har gått och funderat på om jag skulle kunna göra en gömma för tv kontroller .
Först pressa samman sidorna i boken, därefter limma ihop dem.
När det torkat mätte jag och tog en mattkniv och började skära.

Gamla böcker är fina saker, man kan komma och hitta en och annan gammal herre med rejäl frisyr däri ;)



Lite stickning har det blivit men långt ifrån såpass som jag hade velat.

2 par små socks till lilla brorsdotter Karin blev det och här skulle det ha legat en bild på Karin med socks på sej men pga olika stora minneskort som inte passar överallt så blev det ingen bild på Karin.

Jag fick iaf höra att Karin blev nöjd med socksen för hon kunde åka "skridskor" med dom och halka omkring som allra bästa skridskoprinsessan i dem.

På Online Stickcafeét på Facebook har jag när orken funnits försökt gjort klart ett par vantar med en gotländsk ranka på, nu är det bara en tumme kvar och en del trådfästande sen så.

1 kommentar:

Maria sa...

Vad mycket fint du fixar och gör!!! Tycker visst det ser ut som om du kan sticka!!!! :)

Det var länge sedan jag besökte butiken... Det får bli en tur framöver!!!

Ha det gott!
Maria