01 maj 2011

Man kan ju undra

Jo jag gick och köpte mej lite garn härom dagen,Gästrike bev det för det är en favorit.
Jag skulle ju så gärna vilja sticka en sån där fin bolero som jag skrev om i förra inlägget, det kommer bli rejäla problem och mycket fula ord, jag vet det, jag har redan börjat och redan hört orden.
 Men som Medea sa - gör din egen variant, ja det kanske kanske jag kan, jag vill ju så gärna fast "blindheten" slog till direkt jag tittade på det norska mönstret.
Och vad är nu det här ?
Nix det är inte så perverterat som det vid första anblicken ser ut.
Jag har försökt få till en gjutform av flytande gummi och idag ansåg jag formen vara tillräckligt tjock för att den ska hålla.
Det ska förhoppningsvis bli en ljusstake tillslut.
Grejen är den att ljuskopparna som behövs innan betongen fylls i är på jobbet så jag måste vänta.
Rönnbärspinnar är plockade och ska täljas till blompinnar som jag gjorde här .

Stolen som hängt med ett tag med både mossa och därefter mormorsrutor, ja den blev såhär.

1 kommentar:

randi K design sa...

AA saa koselig stol! Skal bli spennende aa se hva du strikker!