09 september 2011

Mellanlandar en stund

Hejs bloggers det var visst ett tag sen.... jag tappade lusten när farten på datorn plötsligt begränsades, varför har jag ingen aning om, jag är urkass på datorer.
Jag tänkte iaf göra ett inlägg nu - om datorn nu går med på det.
 Jag har ju inte direkt lagt ner det kreativa men ibland är separerandet på "mitt och jobbets" kreativa svårt.
Hur som helst det har blivit en bäjbyfilt i mormorsrutor i ullgarn.
 Och en bäjbyfilt i mormorsrutor i Vickeviras bomullgarn, jag måste säja att virkandet har tagit hårt på mina handleder och fått ta sin tid. Filten är rätt liten och jag funderar på att sy fast den på ett mjukt tyg med kant och baksida. Tror det kan passa bra nu när hösten är här.
Förresten så är den till mitt barnbarn som är beräknad komma om en liten vecka, underbart härligt.
 Så igår började jag sticka lite pippistickning, fast utan de traditionella färgerna, vi får se vad det blir av det.
 Jag gillar ju mörkret och tända ljus, så jag gjöt ljusstakar i betong till värmeljus, finns i butiken och en behöll jag hemma.
 En virkad matta har också blivit klar, den finns också i butiken.
 Nålbundna handledsvärmare går åt till mina handleder.
Jag har börjat använda det redan nu, fast det ännu inte är värst kallt så tar handlederna stryk när jag cyklar.
Hantverkets dag då ?
Nej det blev inget av med den marknaden.
Sonen skulle flytta och blev riktigt sjuk och behövde hjälp och såklart ställer man upp som förälder.
Så börsarna finns kvar, till salu i butiken för tillfället iallafall. Om någon är intresserad går det bra att höra av sej.
Nu ska jag fortsätta sticka på sockorna som jag verkligen behöver till mina kalla fötter.

Inga kommentarer: