28 mars 2012

Lovat är lovat

Jag lovade lilla sis en sån där "tok"sjal som jag gjorde lite smidigt till mej själv.
Såhär gick det till... först har man en vän som har en annan vän som har sånna här nystan med ull som sitter runt sisal (tror jag det är)
 Sen bestämmer man färger. Och lilla sis ja hon är ju galen i färger så....
 Då väljer man att mixa totalt. En lång bit på sådär 1½-2meter och så klipper man till de färgerna som man valt i lite olika längder men ganska lika.
 Därefter knyter man fast de kortare på den långa med en bits mellanrum och slänger in hela kittet i tvättmaskinen, drar igång den med lite annat instoppat också på sådär 60 grader.
När mskinen sedan är klar är "tok"sjalen det också . Kanon va ?
Japps så smidigt var det.

Idag skickade jag paketet till min hemlisvän och försökte verkligen ge lite ledtrådar sådär som hon önskade. Jag skulle också vilja ha lite ledtrådar från min hemlis, jag är jättenyfiken och och har inte minsta lilla aning.... men jag har iaf börjat sticka av garnet jag fick i förra bytet... visar senare för det tar tid för en som är som mej.
Ny ska gammelhunden ut och jag ska lyssna efter fladdermössen som jag hörde igårkväll.