26 juni 2012

Nutid, typ idag och så

Nu har auktionerna startat, bland alla dessa 2000 löv finns mitt Löv.
Jättekul att se att det faktiskt överlevde resan till Liljevalchs och att det faktiskt fick vara med, jag var ju lite orolig fast jag hade fått klartecken att det var okej även om jag missförstått reglerna lite.

På hemmaplan pågår lite olika saker, bland annat kom jag över ullen från 6 stycken nyklippta får, inte klippta på ett helt år så gissa om det var kompakt ?
Folk som cyklade förbi när jag lagt ut dom för rensning trodde det var fällar ja en del trodde det var nydräpta djur fast det är alltså endast ull.
Min tanke är att tova dessa utan att karda dom, nu har jag tagit bort en hel del av dem för det var så skitigt men de hänger samman i stora stycken fortfarande och ska tovas under sommaren.
Frågan är om jag får till det ?

I övrigt nålbinder jag så mycket jag hinner med och fryser vidare, varje dag.

1 kommentar:

Tomtan sa...

Ser lite häftigt ut!!!! Härligt med en massa ull att "klappa".