13 augusti 2012

En orgie av löv på Liljevalchs

Äntligen tog jag mej till Liljevalchs och såg utställningen, jag lovar man behöver ha tid på sej för att kunna ta in alla löven.
 Och mitt fanns där bland alla underbara löv.
 Jag tog några bilder på några av de jag gillade bäst, fast det var svårt att säja för jag är inte ens säker på att jag lyckades uppfatta alla .
 Väldigt kul att så många löv var gjorda - omgjorda i så olika material.
 Det här med vantarna och hjärtat och de små braiga texterna blev den absoluta favoriten. Det var underbart.


 Vi tittade inte bara på löven. Finfina täljda figurer.
 Och sånt här gillar jag skarpt. Udda och underbart, lin hängandes med fin fin ull färgad liggandes under.
 Ta en titt på ullen....jag vill bara krypa ihop där i mitten och lägga mej och titta på linet ovanför.
Supersnygga stickor, även det knappast är de som är användna till tvåändsvantarna under.
Bästa texten någonsin liksom, så är det ju . Precis. Och det satt på mitt favoritlöv.

2 kommentarer:

Tomtan sa...

OH!!!! JAg vill åxå se löven live!!!!

Tvärslå sa...

Har du möjlighet så gör det !