19 september 2012

Ojdå vad tiden sprang iväg..



 Och bilderna blev stora...
Ja tiden rusar och jag jobbar i butiken och hemma.
Försöker också hinna med beställningar och lite nytt till butiken, jag hade en tanke på att sticka småbarns socks och ta med dom till butiken men det slutade med att mitt barnbarn fick dom.
Som det kan gå !
Jag ska - om jag hinner försöka sticka nya och ta med, det har efterfrågats.
Så kom ju också anmälan till julmarknaden ... ja jag fick i det närmaste en chock, jul marknad !?
Men tiden går fort.


Trattkantareller har plockats.

 Kaniner a la -70 tals mönster har sytts... med värsta lurvet på magen.
 Nålbinder, javisst självklart.
 Trattkantareller förvälls, steks och äts, som värsta vardagslyxen förutom ryggvärken som följer plockandet.

Stickar mera socks i mini storlek.
Passar en ettåringsfot.
Spanar på skalbaggarna i skogen, de är så vackra.

Och så... mitt barnbarn, stora tjejen har hon blivit, jag varit farmor i ett helt år nu.
Kärlek.

1 kommentar:

Tomtan sa...

Va mycket du har hunnit med! Här är det rätt lugnt på handarbetsfronten :D Trattkantarellerna är 3 veckor bort... Och i helgen blir de Uggen :D