28 december 2007

Snus - nästan min enda last

Tänkte på det här med snuspriset igen... ännu ett år med höjt pris och frågan är om man ska ta och sluta eller ej... funderar så det knakar - iaf då och då.
Eller ska en kanske byta till ett billigare snus ?
Förra årets nyårslöfte var att trappa ner på snusandet, det gjorde jag, verkligen, ja till och med ett par gånger eftersom jag återföll till heltidsnikotinerande ett par gånger.
Men nu är jag uppe i 100 % nikotinerande igen, det jag gjorde förra året var att jag böt ut halva dosansinnehåll till Onico dvs nikotinfritt surrogatsnus (och det gick rätt så bra) då och då som sagt var.
Jag har fortfarande inte bestämt hur jag ska göra och antagligen blir väl löftet det samma som förra året - alltså nedtrappning men ej löfte om att sluta helt.
Det tål att funderas på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, nu slutar vi! Så är det bara. Bara bita ihop i några veckor och sen gå ut som nya nikotinfria människor. :-)