21 januari 2008

Ett sundare liv ska väl inte vara så svårt att ordna ?

Det har blivit alldeles för mycket gott som slunkit in i munnen under jul, nyår och ända fram tills idag och alldeles förlite motion och rörelse - det kan jag väl delvis skylla på diskbråcket men iallafall, nu får det bannemej bli ett slut på det.
Så när abstinensen efter sötsaker sätter in har jag ett stort fruktfat redo.

Isabell och jag tog en halvstapplande promenad i lilla skogen och fick syn på en nästan helt avverkad gran, hackspettarna har gått åt hårt på den.
Vi såg faktiskt fjolårets hackspettungar för några månader sedan just på det här trädet, de sprang efter stammen runt runt och hackade och tjattrade på varandra, rätt kul att få se.
Idag såg vi två hackspettar i skogen, kanske var det de men de hade nu skilts åt.
I en murken gammal stubbe växte det harsyra, nu i januari.... årstiden är allt bra vriden.

Jag stickar bäjbyvantar i tunnt tvåtrådigt yllegarn med stickor 2, det känns som ett evighetsgöra och jag tycker inte ens att det blir särskillt fint, funderar allvarligt på att repa upp. Fast det känns lite tokigt att göra det också, så jag får se hur det blir.



1 kommentar:

Anonym sa...

Ett lite sundare leverne skulle inte skada här hos mig heller. Jag ska sätta igång. Snart.

Det var Pusseldrömmar ni såg på tv, med Häckner, jag missade det men fick ju se det igår istället :)