26 januari 2008

Nästan som jag tänkt mej och det är ju bra.

Hindersmässan är nu slut för det här året. Tyvärr blir det mer och mer krafs och mindre och mindre hantverk. Jag hade tänkt köpa lite ullgarn men det enda som jag hittade var raggsocksgarn, Lovikka och ofärgat tvåtrådigt - rätt oinspirerande för en som behöver inspireras för att få något stickat.
Kryddor köpte jag däremot - favoritkryddan köpte jag rätt många påsar av 12 rättare sagt, men 2 påsar har jag gett bort till två mycket glada människor. Att göra någon glad är aldrig fel.
Härom dagen tog jag en sväng in på Myrorna och hittade en tvärpackad påse med Bergå gobelänggarn och lite annat smått och gott för 25 kronor, så nu broderas det i fina färger på tofflorna jag håller på och gör till mina kalla fötter.



Inga kommentarer: