30 januari 2008

Frågorna till Hemlis 3

Lite spännande och lite peppande känns det att ha gått med i Hemlis 3 som Stickamera håller i.
Jag har aldrig varit med i det eller något liknande förut så det ska bli riktigt skojigt.
Bäst jag svarar på frågorna innan jag råkar virra bort dom.

1. Vilken sorts garn tycker du mest om ?(ull, akryl, bomull osv) Är det något material du inte tycker om ?
Ull och åter ull, tunn eller tjock spelar ingen roll, jag älskar all ull och naturmaterial, tycker inte om konstgjorda material som glittrar eller så.

2. Vilka är dina favoritfärger ?
Naturfärger, lite dova färger, gärna höstens färger.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om ?
Gillar inga som helst skrikiga, knalliga eller upprörda färger för dom tycker jag skär i mej, även om de kan passa super på andra.

4. Vilken sort stickor tycker du bäst om / använder du helst ? (Trä, metall, plast ? Rundstickor, raka, strumstickor ?)
Nja, helst trä, men annat funkar.

5. Hur länge har du stickat ? Anser du dej vara nybörjare, avancerad eller mittemellan ?
Jag lärde mej sticka räta och aviga som 6 åring men har inte stickat något knappt så jag är absolut nybörjare men vill framåt, gillar utmaningar(dvs lättare för en nybörjare)

6. Dricker du kaffe / te ?
Japps, smaksatta teer särskillt röda, ganska nybörjare på kaffe men har fallit ner i kaffeträsket och pimplar nu friskt sådär 6 - 10 koppar per dag (inte värst nyttigt kanske)

7. Är du allergisk mot något ?
Nej ingen allergi, men får ont i magen av apelsiner.

8. Vilken slags musik tycker du om ?
Stefan Sundström, Lars Demian, Mattias Hellberg, Janis Joplin,The Doors, Iggy, Nationalteatern, Cornelis, Allan Edwall, Entombed, Soulfly, Sepultura, och inte minst Henry Rollins ... OJ va jag fick till en hel radda...

9. Favoritgodis ?
Vit choklad tror jag... söt lakrits - äsch det mesta faktiskt.

10. Håller du på med någon annan slags "skapande hobby", förutom stickning ? (Spinna, scrapbooking, virkning osv)
Nålbindning, spinning, sömnad, tovning - tycker om att exprimentera med olika textila material.

11. Vad tycker du är roligast att sticka ? (Mössor, sjalar, tröjor osv)
Jag har ju inte stickat så mycket men några mössor, vantar och sockar har det blivit.

12. Prenumererar du på någon sticktidning ?
Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan ?
Nej, det finns mycket som jag skulle vilja lära mej och prova på.

14. Använder du pulsvärmare / handledsvärmare ? Isf vilket är ditt handledsmått ?
Ja det gör jag fast jag är väldigt frusen av mej så jag föredrar sånna som går ner en bit över handen. Handledsmåttet är 16 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare ?
Ärligt sagt har jag bara stickat ett par stycken, men jag har har nålbundit flera par.

16. Stickar du sockor ?
Har gjort det och ska göra flera om jag bara blir tillräckligt peppad.

17. Vad har du för fotstorlek ? (Tex längd och omkrets på bredaste stället)
Längd 25 cm och bredd 23 cm, ankfötter och rätt kraftiga vader.

18. När fyller du år ?
Jag fyllde jämt den 16:e januari, så det är över och förbi.

19. Stickar du med pärlor ?
Nej.

20. Vilken slags böcker(ej stickning) läser du helst ? (deckare, romaner, fakta ?)
Gillar intressanta böcker skrivna av kvinnor ;) Sen kan det vara romaner, deckare eller fakta det beror ju på om den är intressant eller ej, tycker kvinnor kan skildra saker bättre än män...(diskrimineringsvarning?)

Inga kommentarer: