04 januari 2008

Två flyttar åt olika håll

Sonen den långe, har återigen flyttat. Denna gång till en helt egen lägenhet, en helt tom lägenhet. Han har ju bott i möblerade och andrahands förut men nu är det hans egna, gissa om han är lycklig ?
Kruxet var ju att han inte hade något att fylla den med. Och möblemang är inte billigt, särskillt inte om man inte har något alls. Så igår tog vi en sväng till Myrorna och köpte soffa, säng, bord, byråer, tvbänk, sängbord, gardinstänger och ett par lampor. Tur att begagnade affärer finns för vem har råd att köpa allt nytt ?

I förrgår begravdes min mormor, det var tungt.
Efter själva begravningen ville jag gå in en stund till kistan och bara tänka lite, väl där fick jag se att en dam från begravningsbyrån höll på och fotade blomster och kistan.
Hon sa att det var till ett minnes album, jag vet inte riktigt vad det är men jag som inte umgås med resterande släktingar kommer nog ej att få se bilderna.
Hur som helst så frågade jag damen om hon möjligen kunde maila över några av bilderna till mej vilket hon gjorde, jag fick dom igår.
Kruxet är att dom är skickade i Word, och jag har inte word - jag har försökt öppna i annat format men får det inte att fungera, känns mycket sorgligt så om någon har något tips om hur jag ska få det att fungera vore jag hemskt tacksam.

Inga kommentarer: