04 maj 2008

De senaste dagarna

Hemkomna från de nordligare delarna mitt i natten i mörkret, men dagen efter när vi vaknade och tittade ut fick både dottern och jag en smärre chock.
Allt var grönt ute ! - På bara ett fåtal dagar har allt slagit ut, naturen måste ha exploderat.
Innan vi for var jag inne på Röda Korset och hittade relativt fint men skitigt ullgarn som jag tvättat och hängt på tork, det är nu nystat och luktar gott.

Rätt tufft att åka tåg i drygt 8 timmar enkel resa men bra för stickningen, vantarna blev klara. Nu ska de bara valkas så är de färdiga.

Innan vi for, inne i lilla skogen fick jag syn på en så kallad Mördar Snigen, inte visste jag att de kunde klara sej under ytan.... Den här hade själv gett sej ut på en vadar tur - eller är den suicidel ?


I de norra delarna dit vi åkt fanns ett mycket imponerande vattenfall, minns såklart inte vad stället hette men häftigt var det.
Tyvärr hade jag glömt kameran hemma så min gamla mobil fick göra så gott den kunde.





Inga kommentarer: