09 maj 2008

Stickningen ger mej klåda så jag bakade istället

Det går himlans trögt med det som ska bli en sjal, ändå är det bara räta maskor... en baggis för alla dessa finstickande människor kan jag tänka men inuti mej klir det vansinnig klåda när jag bara ska "plöja" fram och tillbaka med flera hundra maskor.
Det känns som om jag inte kommer någonstans, nåväl det får bli ett litet varv då och då.

Dotterns klass sålde fikabröd idag igen och den här gången gav jag mej inte på några exprimentella muffins utan höll mej till enkel äppelkaka och en vanlig rulltårta med hallonsylt, men det måste ändå ha varit lite eftertraktat med enkla grejer för mina fika bakverk såldes det slut nästan direkt.

Katterna har hållit sej inomhus, om man inte räknar att de sitter på fönsterbläcket och tittar ut, Celeste klättrade faktiskt ner och fångade en harskrank sent igårkväll, som hon trevligt nog tog med in och systerligt delade med sej av till sin bror.

Imorgon var planen att ta med dottern och hunden till Stadsparken och ha picnic mest hela dagen, det är ju väldigt fint där, men jag vågar inte riktigt ge mej ut med hunden i en jättevarm buss och sedan sitta i parken i värmen och sedan vidare hem med buss igen.
Det märks att hon blir rejält tagen av värmen och vill mest vara inne och hemma under ett öppet fönster.
Så nu blir det så att jag tar dottern och tar en kortare picnic i stadsparken och låter hunden vara hemma, det är skonsammast för henne.

Inga kommentarer: