01 augusti 2008

Slutslappat - för ett par dagar


I morgon är stora städdagen.

Hemmet ska göras representativt och beboligt igen, det är hög tid, jag har mest pulat med hunden, nålbundit och tittat på solrosorna (igen) .


I morgon kväll kommer karln och 5 barn framåt kvällen, de är visserligen på genomresa men ska stanna tills på söndag och jag har en hund som tokfäller och stinker löptik fast hon inte riktigt har börjat än.

Det kommer bli viss skillnad på att vara 8 personer mot annars 2.

Kommer jag få något garnarbete gjort, tveksamt, men det kan jag kanske pausa från en liten stund.


Så i helgen ska jag guida dom i mina trakter, vad ville de se då ?

Jo Svampen och Slottet stod på deras lista, det är märkligt vad barn kan vara vuxna ibland, men varför inte när de sedan ska vidare på "barnvänligare(?) jippon" sedan.

2 kommentarer:

Fru P sa...

Skönt att höra att barn vill göra "vuxna" saker ibland, det ger mig hopp om framtiden. Jag är less på vattenland och nöjesparker alltså!

Lise-Lotte sa...

Vilka fina vantar du gör! Kul att få se.