13 augusti 2008

Tisdag

I det närmaste skäms jag för de här vantarna, jag ska se hur det ser ut i morgon och avgöra om jag ska ta bort det hemska broderiet eller ej.
Jag har varit så trött idag, det känns som om jag har en sandlåda innanför varje ögonlock.

Karln har fått virus / trojaner på sin dator och jag försöker hjälpa honom så gott det nu går. Jag är inge bra på sånt där alls men det går inte bättre när karln vill ha hjälp men inte kan lyssna.

Dottern och jag har tjyvkikat på WALL-E och jag kan rekomendera den.
Jag tycker om barnfilmer som är välgjorda och gärna har en tanke bakom, och det fanns det verkligen i den här.
Det handlar om att människorna inte tagit hand om vår planet och lämnar den i brist på ork och lust och varför stanna här när vi kan leva på ett rymdskepp där inget är förstört än ?
På jorden finns en robot som städar och sorterar bland smogg och elände medans människorna blivit ännu latare och fetare och inte ens orkar gå längre.
Hur som helst så får människorna veta att en liten växt klarat av att gro då ger de sej tillbaka ner och tar hand om planeten.
Se den med barn eller vuxen - den får en att tänka till.

Inga kommentarer: