17 september 2008

Tvättnötter tovar helt okej i tvättmaskinen

Jag hade önskat att det varit lite mer fart i meleringen man kan knappt urskilja att de ändrar ton.
Innan de tovades i tvättmaskinen var de rätt stora till mej och efter blev de lagoma till dottern, och det blir bra det för de ska ges bort till vintern eller jul till karlns dotter i samma ålder.

Det rödmellerade Oldmill blev ett par vantar tillsammans med två trådar svart entrådigt Kauni.
Jag tovade dom i tvättmaskinen tillsammans med tvättnötter och det fungerade jättebra



1 kommentar:

Fru P sa...

Fina! Man blir ju lite sugen på att sticka vantar, men det har jag faktiskt inte gjort sen slöjden och det var modell Lovikka. Men kanske...jag har jättefina utslitna med rosenmönster som en gammal tant gjort. Nån gång ska jag orka planka dem!