17 oktober 2008

Lite besviken på Kauni garnet

Jag undrar om fler än jag märkt skillnad på Kauni effekt 2 trådigt och enfärgat 2 trådigt ?

I och för sig så har jag inte använt enfärgat 2 trådigt Kauni förut för det ligger fortfarande och ligger till sej i en korg men janu känner jag mej lite besviken.
Visserligen står det bara på Garnkorgen´s sida att det enfärgade har samma tjocklek som effektgarnet (2 tråd) det står inte att enfärgade 2 tråd. skulle vara mjukare än effektgarnet.

Det blev ett litet problem av det nu.
Jag har 9 hg svart tvåtrådigt hemma som ska bli en nålbunden tröja men mjukheten i garnet gör att strukturen flyter samman på ett sätt som inte effektgarnet gjorde.

Jag känner mej lite besviken för såhär ville jag inte att det skulle bli.
Inte så mycket att göra åt det nu tyvärr.

2 kommentarer:

Fru P sa...

Surt! Jag har ingen erfarenhet av Kauni garn tyvärr. Hoppas det blir ok ändå?

Tvärslå sa...

Surt känns det men det får funka.
Den blir ju svart iaf, som killen ville.