10 oktober 2008

Av en massa rester

Tvi vale vad det är supertrist att fästa trådar.... och några trådar blev det att fästa på de här vantarna, gjorda av diverse restgarner.

Men när de var fästa åkte de in i tvättmaskinen och fusk - tovades, och jag kan lova att det var skönt att slänga in dom i tvättmaskinen och låta bli att titta på dom på en stund.
Mjuka och sköna och säkert rejält varma iallafall.

Fotade med mobilen i ljuset av fläkten därav det gulaktiga ljuset.
Dragspelsbaskern är också klar men inte fotad.
Jag tänkte att jag skulle fukta upp den och töja lite på den för jag stickar ju så hårt att den blev i minsta laget.
Dottern satte på sej den och tyckte hon såg ut som en svamp sen kom sonen och tryckte ner den jämt en liten bit och la den på sniskan och tyckte att han såg ut som en fransk konstnär.... jojo...
Ett par vantar till är påbörjade, till karlns minsta tjej - de tänker jag brodera på så jag slipper fästa så många trådar på ett litet tag.
Och stackars hunden hon får inte gå ifred för Tigern som ska gosa överallt och hela tiden - ute alltså.


2 kommentarer:

Fru P sa...

Härligt att använda sina rester! Vantarna ser roliga ut att göra, tråkiga att fästa. Jag använder tyvärr inte så mycket vantar, för det regnar så mycket i Göteborgstrakten, så skinnhandskar är bättre. Men jag har en idé som ligger och vilar sig.

Tvärslå sa...

Ideér är spännande :)