10 december 2008

Farligt men härligt

Den lille sonen jag har har fått körkort - och jag har åkt med honom, jajjamensan med fara för livet tänkte jag en sväng men det gick ju bra.
Gissa om han är glad att han köpte den gamla skattebefriade bilen.
Inte särskillt miljövänligt men han har snart slut på bensinen och med tanke på att han studerar så lär inte ekonomin räcka till särskillt mycket körande - men bilen är fin.
Fast jag är inte lika säker på att polisen tycker det, de stoppade honom 2 ggr igår utan att ha något att klaga på, nejdå de bara tittade i bilen .... snacka om att de har fördomar.


Ett annat ännu farligare äventyr har jag i frysen .... Enormt goda julgodisar med nougat, mandelmassa doppade i choklad.
Är det inte jul snart ? Jag måste ha tagit fel på datumet, mums vad goda men ack så farliga.

De "grabb - broderade" vantarna är klara, det blev neutralt och icke föreställande.
Men det var för mörkt för att se någelunda bra ut nu ikväll så jag fotar det i morgon.
Ett nytt par vantar är påbörjade, jag tror fasen det är det enda jag klarar av att sticka.


2 kommentarer:

Fru P sa...

Jag gruvar mig redan för då den tiden kommer, alltså att barnen blir så stora. Men det bästa är ju att ta körkort direkt, annars blir det ju inte av. Jag körde upp 10 dgr efter att jag fyllde 18, och då fick jag kommentaren "men gud vad länge du får vänta, kunde du inte fixa en tidigare uppkörningstid?" Ja, så är det att växa upp i Norrlands inland!

Tvärslå sa...

Jag köpte bil medans jag höll på med körkortet sen blev jag osams med bilskoleläraren... så gick det med det.
Det är inte så lätt när man är en morrkärring redan i tonåren ;)