08 december 2008

Manligt/grabbigt broderat finns det ?

Julklapps vantarna börjar bli färdiga, men jag tänkte brodera lite på vissa, men vad broderar man på grabb/karl vantar utan att de ska tycka att det blir feminint ?
Jag har googlat runt lite för att bli inspirerad men nja jag har hittills inte hittat något "manligt" broderat som inspirerat mej.
Grabbarna är ju i lite känslig ålder men jag vill ändå brodera något lite skoj eller iallafall så att de minns att det är deras vantar när de tappat dom, för det är inte omöjligt att det blir så.

3 kommentarer:

Magnus Thorn sa...

Allt är grabbigt och manligt om det bärs upp på rätt sätt...:)

Anonym sa...

Hmmmm... jag satt på en motionscykel i ett gym för några veckor sedan, och på radion är det alltid Rix morronzoo eller vad det heter. Gert Fylking berättade om ett broderi dom hade på väggen när han var liten... Det här törs man ju nästan inte skriva... men det stod så här. Sa han. " En stor k*k är ingen tröst i ett fattigt hem" Jag vet inte om det var sant, men det är väl lite grabbigt i alla fall.

Och spikmatta tycker jag du ska prova, det är fantastiskt bra på alla sätt. Mina ryggsmärtor börjar klinga av, jag har legat en halvtimme varje dag i en och en halv vecka nu, förut var det mer sporadiskt. Man ska nog ligga på den kontinuerligt om det ska ge effekt.

Fru P sa...

Ja du, inte vet jag....döskalletemat känns ju rätt uttjatat och jag var aldrig så förtjust i det. Kanske bara nåt grafiskt mönster?