14 januari 2009

En dag med myndigheter och bitmärke i tungan.


Jag tog tjuren vid hornen och besökte arbetsförnedringen, facket och försäkringskassan och sånna ställen avskyr jag, myndigheter som sitter och bestämma över en.

Finns det något värre ?

Kilometerlånga köer och ett bemötande som inte alltid är särskillt schysst, man får se till att bita sej i tungan när man är en morrande varelse som en annan.

Väl hemma har det varit- inte en maska inte ett stygn - dag, däremot togs en sväng in på Myrorna när jag ändå var på stan och en liten påse yllebroderi garner i väldigt fina färger köptes för en spottstyver rent ut sagt. Det ligger i frysen för eventuell odjurs dräpning för tillfället.

Jag har fått reda på att i morgon tidig kväll kanske SMS vantarna är på tv.


Så gjordes ett test av diskmedlet jag kokade på tvättnötter.

När man dricker mycket te brukar det ofta bli mörkt i botten på muggarna och ska man få bort det så brukar man behöva en skrubbsvamp, nu testade jag med att hälla i lite nöt-diskmedel rakt på i botten på muggen.

Det fick stå en stund sen tog jag diskborsten och svabbade runt, så var den lika vit i botten som den var nyköpt. Så enkelt går det inte med vare sej Grumme diskmedel eller Skona diskmedel.

Däremot blev inte diskvattnet bubbligt som vid köpt medel men disken blev ren utan problem.



3 kommentarer:

maja sa...

WoW!! det var ingen dålig dag- att besöka dom där ställena tär på krafterna, man kan faktiskt bli så slut att man blir liggande i dagar!!! Men inte du inte :)till och med diska orkar du- ooaaaääähh.. du måste ha övermänskliga krafter!!! Ja, jag är imponerad!!!
ps, damen är numer inlagt som favvoblogg hos mig med.. så får du en massa konstiga "spökläsare" så kommer dom nog från mig :)
men de e klart, du har ju utrustning att spåra din spöken med- tycker det är ascoolt- måste ta mig i kragen o fixa det där!!

fale artut sa...

Det var ett riktigt storbjärr att göra allt det där! Jag gillar dina vantar! vad gör SMS-vanten på teve, om man får fråga?????

Fru P sa...

Ja, vad har jag missat med vanten?