23 januari 2009

Funderingar inför fredagen

Eftersom bytesvantarna nu är klara och ligger på tork, så funderar jag på att testa spinnrocken jag fick av dotterns farmor när de flyttade.
Jag ska till att börja med bara spinna garn till ett par bäjby sockar till min fd granne, av håret från deras Samojed, så jag kan säkert få till det på de två spolarna jag har sen kan jag surra upp det på en pappersbit och tvinna det därefter. Lite bök men det ska väl funka.
Jag testade ju spinna lite på slända för ett bra tag sedan men spinnrock är ju så mycket roligare, och bättre för den bråkiga axeln.
Jag funderar också på om jag skulle ta en snabbsväng ner till Röda Korset, jag glömde nämligen köpa en mini liten sybåge som jag såg som jag skulle behöva, fast den kanske är såld redan.
Men å andra sidan kanske jag hittar någe annat skoj som jag kan tänkas återanvända.
Tål att tänka på.

Inga kommentarer: