08 april 2009

En suck av lättnad och några stenar lättare

Trallala.... den nålbundna tröjan är blockad på en skumgummimadrass med flera lager frotté handdukar mellan.
Gissa om det känns skönt ?
Det är ju som så att jag inte har tröjkarlns mått utan har jämkat mellan tre olika mätningar och en ribbad tröja(?) jaa fråga mej inte riktigt hur det blev såhär.
Så att bestämma hur mycket tröjan skulle sträckas kändes riktigt nervöst men nu är det gjort.
Och gjort är gjort så nu är det bara att hoppas på att det blir bra.
Halva ärmarna kvar och ett extra varv nålbindning runt halsen och nertill sen är det då broderingen jag funderar på.
Jag tror att det nog blir snyggast med broderi i ett grått yllegarn som är så pass grått att det ser silvrigt ut.
I morgon kommer tröjkarlns ritning på hur han vill ha broderiet, jag får väl ta mej en funderar då.
Och det här är en underbar växt som faktiskt är en pelargon, det fick jag reda på för cirka ett litet år sedan, då hade jag haft flera sånna och alltid sagt att pelargoner inte var min grej.
Visst är de vackra ?

1 kommentar:

MiA sa...

Hejhej!
Kikar in och önskar dej en solig och glad Påsk!
MiA